23/24-09-2014 - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van LeonEllen - WaarBenJij.nu 23/24-09-2014 - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van LeonEllen - WaarBenJij.nu

23/24-09-2014

Door: Ellen en Leon

Blijf op de hoogte en volg LeonEllen

24 September 2014 | Italië, Pietralunga

Twee verslagen in één hadden geen internet verbinding.
Na een traditionele maaltijd met de famiglia in de keuken met olijfolie uit eigen boomgaard, groenten uit eigen tuin en bovenal wijn van eigen wijngaard voldaan naar bed. Als we de luiken van de ramen vanochtend niet open hadden gedaan, dan sliepen we nu nog! Een geweldig, niet doorzakkend bed!
Vanochtend op tijd op en vol goede moed naar Bocca Seriola vertrokken. Wisten jullie dat er in Umbrië tabaksplantages zijn? Wij nu wel onderweg kwamen we hele velden met tabaksplanten tegen. Onderweg kwamen we in een middeleeuws stadje terecht città di Castello. We namen even de tijd om er door heen te lopen. Plotseling stonden we midden op een marktplein waar muziek speelde en waar mensen uit het platteland naar de stad gekomen waren om hun groenten, fruit te verkopen. Een plaatje, een sfeer.......geweldig. Ook de stad met vele smalle steegjes en middeleeuwse gebouwen en kerken met prachtige fresco's was indrukwekkend. Ergens in ons achterhoofd wisten we dat we nog een eind moesten lopen maar we moesten denken aan mensen die ons voor de wandeltocht gezegd hadden " het moet geen prestatie worden maar vooral ook genieten" . Die woorden hebben we ter harte genomen en weldra zaten we in de zon ( het is overigens zonnig en aangenaam warm weer) met een koud glas witte wijn chippies, pinda"s en olijven. Mensen bedankt voor de wijze raad. We hebben heerlijk genoten en eerlijkheid gebied te schrijven dat we het laatste stuk van onze tocht per bus hebben afgelegd. We zijn door de chauffeur direct voor ons onderkomen afgezet. Wederom prachtig. Morgen gaan we weer met frisqqqse moed verder. Het wordt dan alweer een volgende etappe nog 23 te gaan.
Onderweg waren we blij dat we het laatste stukje met de bus te zijn gegaan. Het was een half uurtje met de bus en een vreselijke steile klim, dan waren we lopend denk ik om middernacht aangekomen.
Arrivederci. Ellen en Leon .
Ter aanvulling op de tekst:⏰

24-09
Vanochtend vol goede moed en goed gehumeurd op stap. Een heerlijke wandeldag over louter brede sentiero ( grindwegen) en asfalt. Daarbij kwam dat we nauwelijks berg op hoefden. Wel wat klimmen maar dat stelde voor ons al niet veel meer voor!! We hebben ons even verlopen maar dat was wel grappig we kwamen zodoende bij een forellen (trotta) vijver. Waar de eigenaresse al druk bezig was de vuurtjes en rookton op te stoken voor de middagmaaltijd natuurlijk forel. Sei invitato jullie zijn uitgenodigd zei ze maar ja we moesten op pad. Het goede humeur uitte zich in gezang. Samen zongen we uit volle borst de Zeddamse en Limburgse carnavalsliedjes, we gingen over keien en köpp. En loewende klokken oet....klonk door de bergen. Natuurlijk ontbrak Claudia de Breij " mag ik dan bij jou" niet aan het genre. In een boerenschuur waar we schuilden voor de regen troffen we nog een oude Autobianchi aan dus zijn er nog liefhebbers. Bij de schuur stond ook een vervallen boerderij typisch uit Umbrië benden staan de beesten en boven de stallen woont de familie.
Tevergeefs belden we naar een slaapadres uit onze reisgids. We hadden onderweg ook een lijst gekregen van andere overnachting adressen dan dat maar eens proberen. Raak. We konden in een B&B terecht. Het regende wat en de eigenaresse riep luid door de telefoon blijf staan waar je staat het regent ik kom jullie halen. Maar mevr. We lopen nog wel ff. No vengo subito. En ja hoor even later sjeesde ze met haar auto aan ons voorbij en we stapten enigszins verbaasd in. Maar de verbazing werd alleen maar groter toen we zagen waar we terecht gekomen waren. Een appartement meer lijkend op een paleis met louter marmer, slaapkamer met aangrenzend badkamer met ligbad. Ze had een taart ( dolce) gebakken en zette direct koffie voor ons. Met schaamrood op onze wangen namen we alles in ontvangst. Ze reed ook nog even met mij het dorp in zodat ik wat boodschappen koen doen en heerlijk weer eens zelf kon koken. En dat voor een bedrag van 50€. De mensen zijn oprecht zo lief niet alleen vriendelijk maar echt lief en oprecht. En langzaam komt Assisi dichterbij.
Saluti Ellen & Leon.

• 24 September 2014 - 18:27

Els:

Nou Leon en Ellen, un grand CHAPEAU voor dit fantastische avontuur. Toen er gisteren geen verslag kwam realiseerde ik me dat ik er elke avond al naar uitkijk !! Sterkte verder en vooral veel genieten onderweg. Kus van Els

• 24 September 2014 - 19:52

Bennie En Dinie:

Hoi Ellen en Leon, beste wandelaars,

Zo te lezen hebben jullie het aardig naar de zin en is er van alles te zien en te beleven. Jullie ontmoeten aardige mensen en komen overal terecht. Waar word je tegenwoordig nog zo hartelijk ontvangen??
    Ellen had het laatst nog over de hoge prijzen van een B&B maar jullie komen in een paleis terecht met marmer, een warm bed en ook nog taart en koffie voor maar €50. Dan word je ook nog opgehaald en rondgereden voor de boodschappen. Nou probeer dit in ons land maar eens te vinden.
    Leuk om de verslagen te lezen. Nog heel veel succes en vooral GENIETEN!!! Wandel ze.

Groetjes van Bennie en Dinie

• 25 September 2014 - 11:19

Theo&maria:

Nou dat ziet er weer goed uit met die taxi naar het marmeren paleis. Jammer dat er geen foto's bij zijn, dan konden we het hier ook zien. Nog 22 dagen zeker, of 21? Drie weken. De tijd vliegt en ja, je zult deze ervaringen en deze voettocht nooit meer vergeten! Ora et labora!
    T&M

• 25 September 2014 - 17:32

Sjors:

heb nog veel plezier ik wouw dat ik daar was maar ja ik heb school :L

• 25 September 2014 - 20:14

Petra En Johannes:

Zo, al ekker ingelopen toch. Rustig aan.

• 26 September 2014 - 08:59

Leonie:

Hoi el, wat ziet het er allemaal geweldig uit, jaloers!! Geniet ervan, knuffel...